Hårspray -för skönheten eller försvaret?

Hårspray. Förstår ni hur mycket hårspray en familj med tre döttrar förbrukar? Dessutom en mamma som är beroende. Måste ha. Måste spraya. Annars platt fall.
Så meningslöst egentligen. Ozonsikten(!!)är usel!
Därför, gott folk, kvinnor/tjejer i synnerhet; använd hårspray som försvarsmedel. Fungerar utmärkt, billigt, lätt att ha med sig och inget dåligt samvete för ozonet.
Säger alltid till mina döttrar att ha en liten flaska i jackfickan när de ska ut i nattlivet.
Vi använde det på en resa vi gjorde, jag och två av mina döttrar, var i Afrika.
Lite äventyr. Lite afrikaner, Lite hårspray.
Vill ju se en massa dit vi reser, men absolut inte åka med en massa andra turister. Sagt och gjort. Vi "letar" upp lite lokala förmågor. Frågar oss runt. Snackar lite här och lite där. Genast så har någon som känner någon som har en bil som kan köra runt oss.
Det är då försvarsmekanismen sätter igång. Jag och två döttrar. I en bil. Med två afrikaner som vi inte känner.
Ok, lite sunt förnuft, känna av läget och TA MED HÅRSPRAY!
Förklarar för döttrarna vad/hur de ska göra om något händer.
Till saken hör nu att vi behövde aldrig använda sprayet den gången. Istället satt vi tre i baksätet och sjöng reagge för full hals med afrikanerna i framsätet.

Men tjejer, glöm aldrig sprayet!
/Mamman

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0