Frimärkskunden

Jag har mycket kunder. Sålt triss och frimärken idag.
Det här med frimärken kan jag inte fatta.
Sålde tre små frimärken idag till en liten grå tant. 18:-, 6:-st(oj oj, så dyrt det blivit, sist betalade jag 5,50).
Lägger fram frimärkena. Då, mina vänner, böjer hon sig fram och nästan lägger sig på disken. Gnuggar ögonen lite.
-Men det är ju katter!säger hon
-Ja, säger jag, det är katter. Börjar samtidigt fundera på vad som komma skall. Är hon allergisk eller?
-Jag vill ha några andra,säger hon då.
Men herregud, klistra på skiten, det är väl innehållet som är viktigast. Spela väl ingen roll om det är en katt, blomma eller morot. Bara brevet kommer fram, tänker jag
-Jag har inga andra, säger jag. Innehållet som är viktigast vet du väl, försöker jag skoja till det.
-Men jag vill inte ha dom!!
 Jorden håller på att gå under. Tsunami är bara förnamnet. Jordbävningar, skrattretande.
FRIMÄRKE MED FEL MOTIV, går inte att skicka! De breven kommer aldrig fram! Bara så ni vet..
Hon lämnade tillbaka de tre små brevportona, för att leta vidare nån annanstans..




/Mamman

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0