Raggardusch och tandborste till jobbet

Svettig som fan efter min morgonrunda i högt tempo. Kastar av mig kläderna och ska hoppa i badkaret för en morgondusch innan jobbet. Vrider på kranen. Plurp..! Vrider igen. Och igen. Hoppar upp ur badkaret, kollar kranen i handfatet. Inte en enda ynka droppe..

Men jävlars fanskap. Ska åka till jobbet om en halvtimme. Liktar sur svett och har inte ens borstat tänderna. Här kommer inte bli många triss sålda idag, De kommer väl fly av bara lukten.
Hör buller utifrån gatan. Ett gäng orangefärgade kommunalarbetare håller på att gräva upp gatan utanför mitt hus.
Nu jävlar!

Springer ut halvnaken i morgonrock och frågar vad dom pysslar med. de skrattar och flinar och mumlar om ett akutärende. En vattenläcka.
-Men ni kunde väl ända gått runt till de boende på gatan och sagt till innan, jag ska till jobbet nu! säger jag.
-He he, jamen har inte med mig butlern idag, vi sätter på vattnet tills på måndag, hehe(tors idag),säger det feta trynet nere i grusgropen.

Följden blir att jag får ta en snabb raggardusch, modell lite bodysplash sprayat över hela kroppen och ner med tandborsten i väskan. Tänderna får borstas på jobbet helt enkelt.

/Mamman

 

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0