Mormors porrfilmer

Min äldsta dotter älskar loppisar. Fyndar, fixar, målar, grejar och pyntar sitt och sambons lilla hus. Shabby chic.
Jag älskar också shabby chic. Gammalt, slitet och vackert. En själ.
Hon får en kick, som hon säger, när hon gör ett fynd. En känsla. Nästan lite beroendeframkallande.
Runt om i stan är hon känd på alla sekond hand ställen. På kommunens försäljningsställe med gamla sopor(ok, fina grejer som folk slängt. Jag har också handlat. Lite..)kan hon vara inne flera gånger samma dag. Gubbarna som jobbar där hejar och snackar(känner du alla här?, frågade jag). Blir nästan besvikna om hon inte hittar något. Sist fick hon en duk gratis för hon är en sådan bra kund.

Nu slåss vi nästan om mormors gamla grejer. Vad har hon i gömmorna? Hoppa över en generation. Jag vill ha! Nej, jag ska ha! Nästan slagsmål om gamla fina ramar.
Så nu i söndags var det kalas hos mormor. Efter smörgåstårta och kaffe började det krypa i oss. Mormor, har du inga gamla ramar eller något du vill bli av med, sa dottern.
En liten gammal barnbyrå från 40-talet började hon prata om. Men fanns långt inne i en garderob. Med högvis med bråte framför. Så vi började gräva oss fram. Bokstavligt.
Det är då det händer. En kasse kommer i vår väg. Nyfikna loppisdottern stoppar ner nosen och börjar vråla
-Porrfilmer! Mormor du har ju porrfilmer! Va äckligt!
Stackars mormor sliter åt sig kassen och börjar svamla om att det var gammelfarfars gamla filmer från typ 1800-talet. De skulle ha varit kastade för kanske tjugo år sedan. Men efter en snabb titt såg jag att det var vanliga videofilmer. Inga gamla vevrullar eller stenålderrullar. Oj oj.
Men nu skulle allt kastas. Två p-rullar i veckan skulle ner i soptunnan(kan ju inte slänga allt på en gång, tänk om sopgubbarna ser..).
Mysteriet får väl leva vidare. Vems var egentligen porrfilmerna?/Mamman

 

 


Kommentarer
Postat av: Gun

Hahaha, avslöjad! :D

2010-04-13 @ 14:11:26
URL: http://horni.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0