Illegal hotellövernattning

Har varit på kurs i två dagar, med hotellövernattning i samma stad som bloggdottern studerar. Så självklart skulle vi träffas. Lilla Bloggis kom till mitt hotell, hängde på mitt rum medans jag kursade. De flesta män, en del trodde de visste mer än alla andra. Ett litet grupparbete skulle vi ha. Grupparbete.Vilket betyder att man samarbetar i grupp. Det var jag och två män. Den ene kände jag direkt att jag inte hade kontakt med. En sådan där smal, prydlig medelålders kontorsråtta som kan allt, vet bäst men ändå lågmäld.Vi tre sätter oss i foajen för att samarbeta. Vad gör då kontorsråttan? Jo, han börjar skriva, slå i böcker och säger ingenting. Då blev jag irriterad, sa till han att det här är inget grupparbete om en sitter och jobbar för sig själv. Mummel mummel, hörs från andra sidan bordet. När kursledaren kommer förbi och undrar hur det går, svarar jag att "här har vi inget grupparbete i allafall".
Middag på kvällen, där bloggdottern fick delta. Efter det slänger vi oss i sängen på rummet och kollar på tv hela kvällen. Planen var att Bloggis skulle ligga över i mitt rum. Smyga ut på morgonen..
Vi chansar. Men har köpt frukost innan till henne. Vill ju inte att hon ska stöta ihop med kontorsråttan och gänget på morgonen. Vi sover i en liten men skön 80 säng. Skafötters. Tur hon duschade innan, för fotsvetten från converse var inte jam jam. Men har hört att converse ger mer fotsvett än andra, strumpor ett måste annars förstörs dom. Sagt på tv, så måste vara sant.
Nåväl, dagen efter, smyger Bloggis ut från rummet ("de knanske tro du är en hotellhora"). Går rakt förbi receptionen och tittar ner i sin mobil. Jag packar ihop och ska checka ut. Beredd på att få en förfrågan varför hon sov över eller om hon sov över. Men de säger ingenting. Inte ett ljud.
Så av detta kan man utläsa att boka ett enkelrum, men bo två! Billigt, men framförallt lite spänning i vardagen! /Hotellmamman


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0